Klantenservice

Heb je een vraag over je bestelling of over een bestelling plaatsen bij PUUUR' We helpen je graag verder. Bekijk hier de veelgestelde vragen. Heb je het antwoord niet gevonden' Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellen
Bestellen
Hoe kan ik bestellen?
Bij PUUUR kun je bestellen via het Experience Center, de webshop en geselecteerde dealers. Bezoek de Experience Center pagina voor contactgegevens, adres en openingstijden.
Online bestellen gaat eenvoudig in 4 stappen
1. Kies het gewenste meubel. Klik op configureer en bepaal zelf welk type materiaal, formaat, afwerking en welke kleur je het meubel wil geven.
2. Plaats het meubel in de winkelmand en ga door naar bestellen.
3. Controleer je bestelling en leverdetails. Denk aan het type bezorging, adresgegevens en opmerkingen betreffende de levering.
4. Rond de bestelling af door de aanbetaling of het complete bedrag en bezorg- en/ of montagekosten te voldoen.

Let op: Bij een aanbetaling ontvang je uiterlijk 10 werkdagen voor levering de factuur van je bestelling per e-mail. We verzoeken je om het resterende bedrag uiterlijk 5 dagen voor levering te voldoen.
Zijn alle artikelen uit het Experience Center, ook verkrijgbaar in de webshop?
Alle meubelen uit ons Experience Center zijn ook in de webshop verkrijgbaar. Daarnaast staat er online een uitgebreider assortiment. Accessoires, behang, stoelen en banken zijn momenteel nog alleen verkrijgbaar via het Experience Center. Wil je zeker weten of het meubel dat jij wil bekijken in ons Experience Center. staat, neem dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Alles wat wij maken is speciaal voor jou op maat gemaakt. Een bestelling kan daarom na het controleren en betalen niet meer geannuleerd worden. Neem voor specifieke vragen contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Alles wat wij maken is speciaal voor jou op maat gemaakt. Een bestelling kan daarom na het controleren en betalen niet meer geannuleerd worden. Neem voor specifieke vragen contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?
Wil je iets wijzigen aan bijvoorbeeld je adresgegevens voor een bestelling die nog niet is bezorgd? Wijzigen kan nog tot 3 werkdagen voor de geplande levertijd. Neem in dat geval tijdig contact op met onze klantenservice.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Na bestelling word je door ons per mail op de hoogte gehouden van de status van jouw bestelling.
Waar is de dichtsbijzijnde PUUUR dealer?
Hieronder staat een overzicht van onze dealers. Onze dealers hebben een geselecteerd assortiment, mocht je zeker willen weten of de dealer bij jou in de buurt de meubelen heeft waar jij naar op zoek bent, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Hoe lang is mijn offerte geldig?
Onze offertes zijn 30 dagen geldig vanaf de offertedatum.
Is mijn offerte nog geldig na een prijsverhoging?
Offertes zijn vanaf de offertedatum 30 dagen geldig. Het bedrag op de offerte is dus ook na een prijsverhoging geldig als dit binnen die termijn valt. Er worden soms prijsverhogingen doorgevoerd vanwege prijsstijgingen van onze grondstoffen.
Zijn de vermelde prijzen in de webshop inclusief of exclusief BTW?
Alle vermelde prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW.
Bezorgen & levertijd
Bezorgen & levertijd
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Na bestelling word je door ons per mail op de hoogte gehouden van de status van jouw bestelling. Heb je vragen over jouw bestelling? Neem voor vragen contact op met onze klantenservice.
Wanneer en hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Na bestelling word je door ons per mail op de hoogte gehouden van de status van jouw bestelling en nemen wij contact op over het moment van levering.
Kan ik vooraf een tijdstip kiezen?
Het is niet mogelijk om vooraf een tijd of dagdeel af te spreken. Na bestelling word je door ons per mail op de hoogte gehouden van de status van jouw bestelling en het moment van levering.
Moet ik thuisblijven voor de bezorging van mijn bestelling?
We vragen je om bij het inplannen van je bezorgmoment goed na te denken. Hier stemmen wij namelijk de productie van jouw meubel, maar ook al onze routes op af. Wijzigen is mogelijk, maar alleen ruim van te voren. Wanneer je een wijziging een dag voor levering pas aangeeft zijn we genoodzaakt om €75,- hiervoor in rekening te brengen.
Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?
Ja, wij bezorgen ook op de Waddeneilanden. Hiervoor brengen wij extra kosten in rekening, afhankelijk van de grootte van de bestelling.
Bezorgen jullie ook op campings of vakantieparken?
Ja, maar alleen tot de slagboom of receptie. Bezorgen tot de deur is niet mogelijk.
Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Dat is mogelijk voor kleine/ losse meubelen zoals: Salontafels, Bijzettafels, Sidetables & Zuilen. In het bestelproces kun je aangeven dat je voorkeur uitgaat naar zelf ophalen. Voor grotere meubelen is het niet mogelijk om deze zelf op te halen. Neem voor vragen contact op met onze klantenservice.
Wat is de levertijd?
De levertijd van onze meubelen staat bij elk meubel en verschilt per soort meubel dat wordt besteld en de grootte van de bestelling.

Actuele levertijden
Eettafels, Salontafels, TV-Meubelen & Dressoirs   4-6 weken
Vakkenkasten & Cinewalls            8-10 weken
Kleurstalen 3-5 werkdagen


Wij leveren een bestelling altijd samen. Dit betekent dat de langste levertijd als minimale levertijd aangehouden wordt, tenzij anders wordt aangegeven. Daarnaast is het ook mogelijk om jouw bestelling later te laten leveren, geef dit duidelijk aan in het opmerkingen veld wanneer je jouw bestelling plaatst.

Nadat je jouw zelf samengestelde meubel besteld hebt ontvang je een bevestigingsmail met het ordernummer. Je wordt het gehele proces over de vorderingen van jouw meubel op de hoogte gehouden via de mail.
Binnen 10 werkdagen na bestelling zullen wij contact met je opnemen om het precieze aflevermoment af te stemmen, zo weet je altijd wat je kunt verwachten. Daarnaast krijg je 36 uur voor levering een tijdsindicatie per mail over het aflevermoment.

Op de dag van levering nemen onze chauffeurs een uur voor bezorging telefonisch contact met je op. Zo weet jij precies wanneer zij zullen arriveren.
Wat zijn de montagekosten?
Tijdens het samenstellen van je meubel kun je ervoor kiezen om een meubel te laten monteren door ons. Dit geldt voor het ophangen van hangende TV-Meubelen en Dressoirs. Kosten hiervoor bedragen € 500,-. Bij het maken van de lever afspraak worden de details voor montage doorgenomen.


Tips:
1. Controleer vooraf goed de afmetingen van deuren, ramen, trappen en of lift waar de meubels doorheen moeten.
2. Controleer de hoeken / bochten waar de meubels doorheen moeten en meet ze bij twijfel op.
3. Zorg voor een toegankelijk looppad.
4. Laat ons weten als we alleen tussen bepaalde tijden kunnen komen Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Het is mogelijk om te kiezen tussen verschillende levermethodes. Bezorging is in de meeste gevallen gratis. Het meubel wordt daarbij door onze bezorgers ook meteen op de juiste plek gezet.

Bezorgkosten in Nederland
Levering begane grond Gratis
Levering via lift (indien ruim genoeg) € 75,00
Levering 1e of 2e verdieping via trappenhuis € 75,00
Levering met verhuislift geregeld door PUUUR op locatie (t/m 7e verdieping) € 195,00
Levering waddeneilanden € 250,00
Ophalen fabriek Purmerend (alleen mogelijk voor kleine/losse meubelen) Gratis


Tips:
1. Controleer vooraf goed de afmetingen van deuren, ramen, trappen en of lift waar de meubels doorheen moeten.
2. Controleer de hoeken / bochten waar de meubels doorheen moeten en meet ze bij twijfel op.
3. Zorg voor een toegankelijk looppad.
4. Laat ons weten als we alleen tussen bepaalde tijden kunnen komen Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice.
Betalen
Betalen
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Het is mogelijk om te betalen met iDEAL, Paypal, Overboeking & Creditcard.
Moet ik het volledige bedrag in één keer betalen?
Bij het plaatsen van een bestelling vragen wij een minimale aanbetaling van 10%. Voor vakkenkasten en cinewalls vragen we een aanbetaling van 30%. Het is uiteraard ook mogelijk om direct het volledige bedrag te betalen. Quickline producten, stoelen, banken en accessoires dienen in één keer afgerekend te worden.
Kan ik ook contant betalen?
Nee, onze voorkeur gaat uit naar betaling per bankoverschrijving. Hiervoor ontvang je uiterlijk 10 werkdagen voor levering de factuur per e-mail. Wil je toch liever contant betalen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb net het bedrag per bank overgemaakt, maar weet niet zeker of het op tijd is overgeschreven. Wat moet ik doen?
Neem in dit geval tijdig contact op met onze klantenservice.
Is het mogelijk om in delen te betalen?
Bij een online bestelling betaal je een aanbetaling van 10% en het resterende bedrag uiterlijk 10 werkdagen voor levering. Voor vakkenkasten en cinewalls vragen we een aanbetaling van 30% en het resterende bedrag 10 werkdagen voor levering.
Kan ik een zakelijke bestelling plaatsen?
Dat kan zeker. Geef bij het plaatsen van de bestelling duidelijk aan dat het om een zakelijke bestelling gaat en geef KVK nummer en BTW nummer door. Neem voor vragen contact op met onze klantenservice.
Zijn er op dit moment kortingsacties?
Bekijk hier de acties en voorwaarden.
Wat moet ik doen als online betalen niet lukt?
AIs er iets fout gegaan bij je online betaling dan kun je het na 15 minuten nogmaals proberen. Als de betaling na 15 minuten nog niet lukt, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
Mijn online betaling is geweigerd, hoe kan dat?
Het kan meerdere redenen hebben waarom je betaling geweigerd is. Wij adviseren om het na 15 minuten nogmaals te proberen. Als de betaling na 15 minuten nog niet lukt, neem dan contact op met je bank.
Is de veiligheid van mijn betaling goed geregeld?
Wij gaan uiterst zorgvuldig met persoonlijke gegevens om. Als je een bestelling plaatst, gebeurt dit in een beveiligde omgeving.
Retourneren & annuleren
Retourneren & annuleren
Kan ik mijn meubel retourneren?
Alles wat wij maken is speciaal voor jou op maat gemaakt. Een bestelling kan daarom na het controleren en betalen niet geretourneerd worden. Neem voor specifieke vragen contact op met onze klantenservice.
Ik heb een klacht. Hoe kan ik het beste contact opnemen?
Wat vervelend dat je niet tevreden bent over het meubel. Een klacht kun je het beste sturen naar [email protected]. Wij vragen je om foto’s toe te voegen en het ordernummer te vermelden, dan kunnen we je sneller helpen.
Kan ik mijn meubel bestelling annuleren?
Alles wat wij maken is speciaal voor jou op maat gemaakt. Een bestelling kan daarom na het controleren en betalen niet geretourneerd worden. Neem voor specifieke vragen contact op met onze klantenservice.
Account & gegevens
Account & gegevens
Kan ik een account aanmaken?
Ja, dit is mogelijk. Klik rechts bovenin op het user icoontje voor alle login/registratie opties.
Onderhoud & garantie
Onderhoud & garantie
Wat is de garantie op een meubel?
Op de meubelen die je bij ons koopt, ontvang je 1 jaar garantie. We geven geen garantie op showroommodellen. Ook geldt de garantie niet op product specifieke eigenschappen die bijdragen aan het karakter van het meubel, normale slijtage en onoordeelkundig gebruik van het meubel. Verder geldt de garantie niet bij niet of onjuist onderhoud van het meubel of op installatie, (de)montage, wijziging of reparatie door jezelf of derden.
Experience Center
Experience Center
Is het mogelijk om de meubels in het echt te bekijken?
Dat kan in het Experience Center in Purmerend. Je bent van harte welkom met of zonder afspraak. Onze interieurstylisten staan klaar om jou te adviseren bij de aankoop van een nieuw meubel of compleet interieur.
Wat zijn de kosten van een interieur design?
Elk project start met een kennismakingsgesprek waarin de woonwensen aan de orde komen. Hiervoor plannen wij een half uur in om samen te kijken waar de wensen liggen. Indien we overgaan tot het maken van een 3D interieurdesign, rekenen wij €90,- per uur. Deze kosten worden verrekend wanneer het interieur design akkoord is en de aanbetaling gedaan wordt.
Kan ik bij jullie terecht voor een interieur design?
Je bent van harte welkom met of zonder afspraak. Samen met onze interieurdesigner Simone werk je toe naar de ultieme sfeer-beleving op maat. Elk project start met een gesprek waarin de woonwensen aan de orde komen. PUUUR biedt volledige ontzorging. Van muren tot vloeren, stoffen tot verlichting, van eerste schets tot oplevering, met als resultaat een totale woonbeleving.

Al onze interieurontwerpen zijn uniek, omdat we uitgaan van de specifieke behoefte van de klant. Zodra de wensen duidelijk zijn, gaan wij aan de slag met een 3D-adviestekening op maat. Zo brengen wij de woonwensen tot leven, met de exacte PUUUR meubelen in de tekening.

Tips - Zorg voor een plattegrond van de woonruimte - Maak (indien mogelijk) foto's van de ruimte. Zo kan er rekening gehouden worden met lichtinval en andere elementen. - Doe alvast inspiratie op via ons Pinterest account.
Ik wil interieur advies zonder PUUUR meubelen, kan dat?
Dat kan, een interieuradvies zonder onze PUUUR meubelen kost €90,- per uur.
Overige vragen
Overige vragen
Kan ik kleurstalen bestellen?
Het kiezen van het juiste materiaal of kleur kan lastig zijn. We helpen je graag bij je keuze. De materialen en kleuren van onze meubelen zijn zorgvuldig uitgekozen en daardoor makkelijk te combineren in vrijwel ieder interieur. De kleurstalen maken we, net zoals onze meubelen van Eiken of MDF. Zo kun je precies zien hoe de kleur uitpakt. Wil je een kleur thuis bekijken? Hier kun je kleurstalen bestellen. Uiteraard is het ook mogelijk om de kleuren of kleurstalen te bekijken in het Experience Center in Purmerend.
Hoe worden PUUUR meubelen gemaakt?
De meubelen worden gemaakt in onze eigen meubelmakerij en worden afgewerkt in onze eigen spuiterij. Alle meubelen worden afgewerkt met een hoogwaardige twee componenten lak. Doordat wij de productie volledig in eigen beheer hebben, kunnen wij een korte productietijd garanderen en dus een snelle levering. En kun je snel genieten van jouw droominterieur.
Voor professionals
Voor professionals
Ik wil graag PUUUR dealer worden, kan dat?
Goed om te horen dat je onze collectie wilt verkopen! Om dealer te worden vragen wij je om contact met ons op te nemen. Dit kan via het contactformulier of per mail: [email protected]. We willen vragen om hier wat aanvullende informatie over jou en jouw bedrijf te vermelden. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om de mogelijkheid te bekijken voor een eventuele samenwerking.
Leveren jullie ook in grotere oplages?
Onze meubelen worden op maat gemaakt. Wij leveren deze maatwerkmeubelen niet alleen per stuk op maat, maar ook in hogere oplages. Mocht je interesse hebben om PUUUR toe te passen in een groot project, dan kun je altijd contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Dit kan via het contactformulier of per mail: [email protected].
Ik wil als interieur adviseur PUUUR meubelen gebruiken in mijn interieur design, kan dat?
Wat leuk om te horen dat je onze meubels wil gebruiken in jouw interieur design. Om onze meubelen te gebruiken hiervoor vragen wij je om contact met ons op te nemen. Dit kan via het contactformulier of per mail. We willen vragen om hier wat aanvullende informatie over jou en jouw bedrijf te vermelden. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om de mogelijkheid te bekijken voor een eventuele samenwerking.